Horozum olsun ibikli olsun ötmesin

Okulda öğretilen müzik derslerinden aklımda kalan hiçbir şey yok!


İlkokuldan lise bitinceye kadar geçen süreçte toplam kaç saat müzik öğrenimi gördüm kim bilir?

Ortaokulda Arif Şentürk bıyıklı, Bulgaristan göçmeni bir müzik öğretmenimiz vardı... Sağ olsun Trakya türküleri öğretirdi... Biz söylerken de orkestra şefi gibi ciddi bir tavır takınır elinde tuttuğu kurşun kalemi aşağı yukarı sallardı...

Yılsonuna kadar ancak yarısını doldurabildiğimiz müzik defterlerimiz olurdu...

Şarkı sözlerini ve müzik kitabından baka baka notaları yazardık...



Yaş kırk nota okuyamıyorum!

Bir müzik aleti çalamıyorum!

O zaman on bir yıl boyunca neden girdim dünya saat müzik dersine ve neden en yüksek notu aldım?



Plaj İngilizcesi konuşabiliyorum yazma anaokulu düzeyinde!

Türkçeyi tam olarak bilmediğim için İngilizceyi anlayamadığımı otuzlu yaşlarda aydım!

Şimdiki zaman, geçmiş zaman, gelecek zaman!

Simit ve Brown aileleri hariç, okul yıllarımdan aklımda kalan hiçbir şey yok...

Çakmadan çatır çatır da sınıf geçtim üstelik!

I love you!



Tarih dersleri, kimya, fizik dersleri... Sabahlamalar, vizeler, finaller, okulu bitiremeyeceğim endişeleri...

Acınacak halde, sırf televizyonda izlenen dizilerdeki öğrencilere benzeyebilmek ve eve kız atabilmek adına tutulan öğrenci evleri...

Küflenen, yeşillenen tencereler... Bir heves semt pazarından alınıp mutfağın bir köşesinde cücüklenen soğanlar, evrim geçiren patatesler... Bundan sonra evde yiyoruz felsefeleri...

Yemek, bulaşık takvimleri...

İçini bir türlü dolduramadığımız emanet buzdolabı!

Çamaşır eziyeti, benden iyi eş olur havasında, okul bittikten sonra ev hanımı olan kız arkadaşlarımıza yalvar yakar yaptırdığımız ütüler...

Sahi, başımın belası matematik!

Beyaz önlüklü, adları aklımda kalmayan matematik öğretmenleri...

Bana kan kusturan şimdiye kadar zerre işime yaramamış logaritma, geometri, vektörler!



&&&



Hakkını yemeyelim matematiğin!

Toplama, çıkartma gerekirse bölme yapabiliyor, bir kamyon kaç palet gazoz alır hesaplayabiliyorum...

Hesap makinesinden ıskontoları düşebiliyor, fatura tutarının kaç lira olduğunu hem KDV’li hem KDV’siz müşterilerime söyleyebiliyor, maaş bordroma bakıp yapılan kesintinin yüzde kaça tekabül ettiğini anlıyor, kafama vurabiliyor...

Doğalgaza, elektriğe ve akaryakıta zam geldiği zaman bilinçli bir şekilde hoplayabiliyorum!



&&&



Yabancı dil öğrenmek istiyorsan kursa git!

Üniversiteye girmek istiyorsan dershaneye...

Sistemlerin tartışıldığı şu günlerde sormak istediğim bir kaç soru var;

Okullar niye var ağbi?

Onca sene dirsek çürüttük, öğrendiklerimiz neden işimize yaramıyor ve neden bilmiyoruz ağbi?

Neden her şey göstermelik ve usulen ağbi?



&&&



Bilginin yanında “etiket” laf ağbi!

Bırakın tıraşı ağbi!



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Uludağ Doğal Madensuyu'nun 100 Yıllık Hikayesi

Eşeklerin gözleri güzeldir!

Birini tanıdım...