Avrupa sosyetesi aslında nereli


Hürriyet Gazetesi; “İstanbul Sosyetesi Aslında Nereli” başlığı altında bir liste hazırlamış...
İş dünyasından, sanat dünyasına uzanan 70 aile sıralanmış...
Sabırla isimleri ve memleketlerini okudum, içlerinde bir tane Trakyalı yok!
Azıcık bozulmakla beraber nedenine takıldım...

&&&

Trakyalı sevmez şatafatı” deyip çıkacağım işin içinden ama durumumuzu anlatan atasözü var; “ horozum olsun ibikli olsun ötmesin”...
“Ne alakası var” demeyin... Köylere çıksak birlikte, garajlarda yatan, kontağı bir yıldır çevrilmemiş traktörleri saysak...
E mazot pahalı!
Traktörü alırken ucuz muydu?
E işe yaramayan traktörleri neden aldık o zaman?
Ötmesin diye mi?
Yoo... Traktörleri alırken ekip biçecek tarlamız vardı şimdi yok... Sattık arazileri... Çocuğu evlendirdik, araba aldık, kıza muayenehane açtık...
Tarlalara kıydık, traktörlere kıyamadık!

&&&

Değerlidir bizim Trakyalının çocuğu, ya bir ya da iki tanedir...
Gurbete gitsin, sosyeteye girsin istemez, dizinin dibinde otursun, gözünün önünde olsun ister, kıyamaz!
Fabrika da bol buralarda, geçinecek kadar maaşı bir de sigortası oldum mu tamamdır...
Genelde İstanbul’a otobüsle, olmadı kendi aracımızla gittiğimiz için; Haydarpaşa’da trenden inen, başı kasketli, ensesi mendilli; “ İstanbul büyüksün ama gün gelecek senden daha büyük olacağım” diyen Trakyalı bir figür yoktur tarihte...
Bir keresinde Bandırma’dan gecenin kör yarısı gemiye binip, sabah Haydarpaşa’dan trenle Çorlu’ya gelmiştim... Bilseydim o meşhur merdivenlerde gözlerimi İstanbul’a dikip, bir iki kelam ederdim ama geç kaldım...
Haydarpaşa’da kapandı!
İstanbul’a daha çok eğlenmek için gideriz... Nerede pavyon, güzel meyhane var... Biliriz!

&&&

Kimsenin gücüne gitmesin ama parasının olduğunun bilinmesini istemez Trakyalı...
Sıkıştıran olur, borç para isteyen olur, neme lazım!
Berduş gibi, aylak gezen adamların kenarda ne kadar parası olduğunu bir bankacılar bilir, bir de Allah... Bilmem kaç senelik eşi de bilmez, çocukları da bilmez!

&&&
Demek ki memleketlerinde kalmış bizimkiler...
İstanbul’ sevmemişler!
Trafik, kalabalık, keşmekeş... Öff!

Önümüzdeki hafta “ Avrupa sosyetesi aslında nereli” başlığı altında bir çetele yayınlayacağım, listede; Malkara’dan, Keşan’dan, Burgaz’dan, Çorlu’dan, Edirne’den, sanat dünyasından, iş dünyasına oradan Spartacus’e uzanan iki yüz aile var...(!)






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Uludağ Doğal Madensuyu'nun 100 Yıllık Hikayesi

Eşeklerin gözleri güzeldir!

Birini tanıdım...