Adalet istiyorum


Her şey olacağına varıyorsa ve belliyse yaşayacakların, seçeceğin yollar, yapacağın tercihler alnında yazıyorsa; bu telaşın, küsmelerin, çaresiz hissetmelerin, uykusuz geçirdiğin, uçurumun kenarına kadar geldiğin geceler ve üstüne yaşadığın haksızlıkları anlama çabaları... Neden?

&&&

Belki de soru şu; geçmişe mi gidiyoruz, geleceği mi varıyoruz?
Belki de yaşadığımız yarını hatırlamıyoruz!
Sonu belli bir filmin başrol oyuncusuysak, karanlık sinema salonlarında neden acı çekiyoruz?

&&&

Adalet istiyoruz...
Haritada yerini bile gösteremeyeceğimiz bir ülkede, çocuklar neden açlıktan ölüyor, anlamak istiyoruz...
İsimlerini bilmediğimiz çocuklar ölmek üzereyken, neden akbabalar başlarında bekliyor?
Ben bir yansımaysam!
Sen de yansımasın...
Neden, çocukları kollamaya, kayırmaya gücümüz yetmiyor?
Neden, kollarımızı açınca bombalar ve mermiler, insan icadı kötülük namına ne varsa göğsümüzde kaybolmuyor?
Adalet istiyorum!
Benim özgürlüğümün başladığı yerde, başkalarının ki bitsin...
Başkalarının özgürlüğünün başladığı yerde... Benim özgürlüğümün lafı mı olur?

&&&

Güçlünün zayıfı kolladığı...
Kötünün, güçlü olmadığı...
İyinin, sırf güçlü diye kötüye köle olmadığı...
Çocukların ölmediği...
Annelerin ağlamadığı...  
Adaleti kötülerin sağlamadığı bir dünya istiyorum...
En çok; adalet istiyorum...
Çok mu şey istiyorum?

Yorumlar

  1. ''adalet denilince boğazda düğümlenen şey nedir?'' sorusunun cevabı olmuş bu yazı.iyi ki olmuş.sevgiler olsun efendim.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim, selamlar ...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Uludağ Doğal Madensuyu'nun 100 Yıllık Hikayesi

Eşeklerin gözleri güzeldir!

Birini tanıdım...